VRIJWILLIGERS

Museumcommissie

Het museum draait op een enthousiaste groep vrijwilligers, de Museumcommissie.

Deze bestaat uit ca. 20 vrijwilligers en kent een dagelijks bestuur van 3 personen.
De commissie valt onder de verantwoordelijkheid van de Protestantse Gemeente Elst en opereert in de praktijk zelfstandig.

Vrijwilligers okt22De vrijwilligers zorgen voor de rondleidingen en het educatieve programma.
Ze dragen zorg voor de collectie en het dagelijks beheer van het museum. Zij verdiepen zich graag in de geschiedenis en zijn enthousiast om dat met de bezoekers, jong en oud, te delen.

De museumcommissie werkt samen met diverse partijen, waaronder Erfgoed Gelderland,
het Romeinennetwerk Gelderland,
de historische vereniging Marithaime,
de Gemeente Overbetuwe
en andere kleine musea.

Vacatures: rondleiders gezocht

Door natuurlijk verloop én meer belangstelling voor het museum ivm de UNESCO Werelderfgoed status zijn we altijd op zoek naar nieuwe rondleiders (m/v).

Houd je van geschiedenis, vind je het fijn je hierin te verdiepen én vind je het leuk om in en onder de Grote Kerk van Elst met bezoekers door 20 eeuwen geschiedenis te wandelen en er op een interactieve manier over te vertellen? Dan zoeken we jou!

Lees verder en maak een afspraak voor kennismaking!