Kerkelijk bureau gesloten

katrien05

Diaconiecollecte juli: Oekraïne psychosociale hulp

Dorcas OekraineDorcas biedt Oekraïne psychosociale hulp

Veel Oekraïners kampen met de psychologische gevolgen van de oorlog. Miljoenen mensen zijn inmiddels van hun huis weggevlucht  en lopen tegen tal van mentale problemen aan. Dorcas biedt in Oekraïne, Moldavië  en Roemenië psychosociale activiteiten aan zoals groepssessies, individuele therapie, creatieve  sport – en spelopdrachten.  In Oekraïne wordt samengewerkt met de lokale partners.

Filosofievieringen deze zomer

filosofieIn deze nieuwe serie brengen we drie bekende  filosofen  in gesprek met Bijbelteksten over de schepping, de mens en God. Elke viering is een speelse collage van dialoog, muziek, beeld, Bijbeltekst en overweging.

Over de kerkvader Augustinus (28 juli)

AugustinusHet leven en werk van Augustinus is als een schatkamer, te rijk gevuld om daar met enkele woorden iets over te zeggen.
Tijdens de filosofieviering van 28 juli lezen we een passage uit de Belijdenissen, het meest bekende werk van Augustinus. Het vertelt de geschiedenis van zijn roeping.

Zomerstop Kinderkerk

Fijne vakantieMet ingang van zondag 7 juli gaat bij de kinderkerk de zomerstop in. Tijdens deze stop liggen er voor de kinderen achterin de kerk wel kleurplaten en natuurlijk kleurtjes zodat de kinderen tijdens de kerkdienst iets om handen hebben.
De eerste kinderkerk na de zomerstop is op Zondag 25 augustus. We vermelden ook vast dat op Zondag 8 september voor de kinderkerk de Startzondag zal zijn. Bijna alle kinderkerkleiding is aanwezig zodat we met de kinderen kunnen kennismaken voor zover ze ons nog niet kennen. We doen dit met leuke spelletjes en we hopen veel kinderen te zien!

GEZOCHT: KINDERKERK LEIDING

gezochtDe kinderkerk is op zoek naar een enthousiast persoon/ personen ( vader, moeder, opa, oma, jongvolwassene ,enz.)  die het leuk lijkt om ongeveer één keer in de maand  kinderkerk  te draaien . We maken gebruik van de methode Bijbel Basics (www.bijbalbasics.nl)  Het is dus niet nodig zelf een verhaal of verwerking te bedenken. Dat mag natuurlijk wel!