Kerkelijk bureau gesloten

katrien05

Opbrengst 4-daagse

actie

Het was weer een geweldige dag met veel inzet van vrijwilligers en vele blije wandelaars.
De schone toiletten, de gastvrijheid en de rust werden vaak genoemd als grote pluspunten van onze rustplek in en om de kerk.

Over de kerkvader Augustinus (28 juli)

AugustinusHet leven en werk van Augustinus is als een schatkamer, te rijk gevuld om daar met enkele woorden iets over te zeggen.
Tijdens de filosofieviering van 28 juli lezen we een passage uit de Belijdenissen, het meest bekende werk van Augustinus. Het vertelt de geschiedenis van zijn roeping.

Orgelconcert 4 Augustus

G HovingDeze zondag is het de beurt aan Gerrit Hoving. Ook hij speelt muziek van Bach, maar doet vooral een stapje terug in de tijd: naar Jan Pieterszoon Sweelinck en Matthias Weckmann, een zeventiende- eeuwse Duitse componist. Op het koororgel maakt hij een uitstapje naar de muziek van de befaamde romantische  orgelcomponist uit de negentiende eeuw Joeph Gabriel Rheinberger.

Het concert begint om 12. 00 uur en duurt een klein uur. De toegang is gratis, maar een bijdrage is van harte welkom.

Bron: Onderweg augustus,  Peter de Leeuwerk

Diaconiecollecte juli: Oekraïne psychosociale hulp

Dorcas OekraineDorcas biedt Oekraïne psychosociale hulp

Veel Oekraïners kampen met de psychologische gevolgen van de oorlog. Miljoenen mensen zijn inmiddels van hun huis weggevlucht  en lopen tegen tal van mentale problemen aan. Dorcas biedt in Oekraïne, Moldavië  en Roemenië psychosociale activiteiten aan zoals groepssessies, individuele therapie, creatieve  sport – en spelopdrachten.  In Oekraïne wordt samengewerkt met de lokale partners.