Diaconale collecte April

Norma-with-students-lg.jpgDiaconale Collecte April
Stichting Dorcas : Albanië

We steunen als kerk al jaren de stichting Dorcas. Dorcas is een christelijke organisatie voor nood- hulp en internationale samenwerking. Zij investeren in duurzame verandering in het leven van mensen die achtergesteld worden.
In Albanië heeft Dorcas in het bijzonder oog voor ouderen, werkloze jongeren en mensen uit de Romagemeenschap.

PVD organiseert High Tea

HighTea.jpgDe Protestantse VrijwilligersDienst (PVD) organiseert een gezellige High Tea voor gemeenteleden van 75 jaar en ouder!
Inmiddels is dankzij vele gulle gevers een prachtig servies samengesteld van Engelse kop en schotels, die we voortaan kunnen gebruiken. Want de PVD wil van de High Tea een traditie maken!

Emeritaat Ds. Dick Snijders

Dick.jpgDs. Dick Snijders heeft, na de kerkenraad hierover te hebben gehoord, besloten om met ingang van 1 januari 2025 met vervroegd emeritaat te gaan. De datum van 1 januari 2025 geeft de gemeente tijd om zich hierop voor te bereiden en geeft Ds. Snijders een tijdspanne die te overzien is om zijn werkzaamheden af te bouwen. De kerkenraad zal zich beraden hoe ze in deze vacature gaat voorzien. De kerkenraad respecteert de overwegingen en de keuze van Ds. Snijders.

Orgelconcert Koningsdag

VanLeeuwenOrgel.jpgKoningsdag 27 april om 14.00 uur:
concert voor orgel en trombone

Het concert wordt verzorgd door organist IJsbrand ter Haar, samen met Christian Ansink, trombonist van Phion, het symfonieorkest van Gelderland en Overijssel.

De Tijdreis, Tempel-Kerkmuseum

TempelKerkmuseum.jpgDe Tijdreis: 1 mei

De gezinsactiviteit is omgedoopt tot De Tijdreis: ontdekkingstocht voor kinderen van 6-12 jaar.
In een actief programma ontdekken de kinderen samen met ouders, grootouders of een andere volwassene het bijzondere museum! Het is het allereerste ondergrondse museum van Nederland. Je vindt er resten van Middeleeuwse kerken.

Hemels fietsen 2024

Fietsers.jpgDonderdag 9 mei, Hemelvaartsdag, wordt er vanuit het CPO weer een fietstocht georganiseerd door onze mooie omgeving. Iedereen die kan fietsen is van harte welkom en achter- of voorop zittend op de fiets bij ouders of groot- ouders is natuurlijk ook mogelijk. Omstreeks 10.00 uur vertrekken we vanuit ‘De Ruimte’

Studieverlof Jeroen Jeroense

IMG 1667

Zes mei ben ik begonnen met mijn studieverlof. Als onderwerp heb ik het 'profetisch spreken' van de kerk gekozen. Profeten als Amos en Jeremia riepen de koningen op om rechtvaardig te regeren met oog voor de zwakken in de maatschappij.