Collectes

In de Blikvanger (wekelijks informatiebulletin) worden de doelen kort omschreven. De Blikvanger ligt elke zondag vóór de viering in de torenhal.

collectes

1e collecte: Diaconie

De diaconie heeft per jaar 12 diaconale doelen waarvoor telkens gedurende een maand wordt gecollecteerd. De doelen zijn verdeeld in wereldwijde, landelijke of plaatselijke doelen. De opbrengst van deze collectes komen volledig ter beschikking aan de gekozen doelen.

2e collecte: Kerk

De opbrengst van de kerkcollecte komt ten goede aan de plaatselijke kerk. De kerkrentmeesters beheren de opbrengsten. Vanuit deze collectes worden uiteenlopende kosten betaald voor de organisatie van de kerkelijke gemeente, het onderhoud van gebouwen en het jeugdwerk.

3e collecte: Diverse doelen

De opbrengst van de uitgangscollecte is afwisselend bestemd voor diaconale- of kerkelijke doelen.
Het doel van de uitgangscollecte staat vermeld op de Blikvanger, het wekelijks informatiebulletin van de gemeente en bij de kerkdienst in de agenda.

Collecte Avondmaal

In een dienst waarin het Avondmaal wordt gevierd staan op de liturgietafel collecteschalen. Deelnemers kunnen hier hun gaven in doen. De diaconie stelt het doel vast, ook weer per jaar verdeeld naar wereldwijd, landelijk of plaatselijk. De Avondmaalscollecte vervangt de uitgangscollecte.

Collectebonnen

Kerkgangers die gebruik willen maken van collectebonnen kunnen deze in de volgende coupures bestellen:
Kaarten met 20 bonnen van €0,50 (€10) of €0,75 (€15) of €1,00 (€20) of €2,00 (€40)
door storting op bankrek.nr. NL71 RABO 0373719019 t.n.v. Collectebonnen Protestantse Gemeente Elst, onder vermelding van adres, aantal en soort.
Uw bestelling wordt zo spoedig mogelijk bij u thuis bezorgd.

GIVT

Geven zonder contant geld

Het is mogelijk om op een nieuwe manier deel te nemen aan de collecte tijdens de dienst. Naast contant geld is het ook mogelijk om met de smartphone te geven. In dit artikel lees je hoe het werkt en wat je kunt doen om ook zonder contant geld te blijven geven aan de collecte.