‘Aan tafel met vluchtelingen’

Maaltijd vluchtelingenWoensdagavond 30 oktober
Plaats: De Ruimte
18:00-20:00 uur

Samen met vluchtelingenwerk Elst organiseert de PG-Elst een ontmoeting aan tafel met vluchtelingen.

Gemeenteleden worden van harte uitgenodigd om in De Ruimte aan tafel te gaan. De tafel is immers een prima plek om elkaar te ontmoeten.

In veel culturen staat samen eten voor omzien naar elkaar. Aan tafel deel je lief en leed. Daarnaast is samen ‘tafelen’ ook altijd heel gezellig. De tafel is ook gelijkwaardig. Iedereen zit tijdens een maaltijd aan dezelfde tafel; de vluchteling uit Irak zit op gelijke hoogte naast een echte ‘Betuwnaar’.

Masada vluchtelingen

Vluchtelingen koken thuis een maaltijd en nemen die mee naar De Ruimte.

Gemeenteleden worden uitgenodigd om ook aan tafel te gaan en uit eigen keuken iets voedzaams en gezonds  mee te nemen. Dan kunnen we aan de tafels in De Ruimte elkaars culturen proeven. Zo geven we ontmoeting geur en smaak.

Gemeenteleden kunnen zich tot 26 oktober opgeven bij het kerkelijk bureau; Sint Maartensstraat St. Maartenstraat 32b
6661 DA Elst Gld
0481 371357