Download als een iCal bestand

Films die je raken - Erbarme Dich
Locatie: De Ruimte
Datum: 27-03-2024
Tijd: 20:00-21:30
Onderwerp: Films die je raken - Erbarme Dich
Info: Jeroen Jeroense

Woensdag 27 maart: film ‘Erbarme Dich’
20.00u De Ruimte
Inloop: 19.30 – 20.00 uur: koffie/ thee
20.00 -21.30 uur: film
21.30 – 22.00 uur: nazit

Filmmaker Ramón Gieling neemt voor deze film/documentaire de 'Matthäus Passion' van Bach als leidraad. Hij brengt diverse mensen bijeen die vertellen over de betekenis van dit muziekstuk op hun leven. Zo wordt het Amsterdamse Daklozenkoor De Straatklinkers uitgenodigd om de repetities bij te wonen. Eén van de dakloze zangers wil wel eerst graag weten of ze mogen meezingen. Een ontroerende film die laat zien dat muziek allerlei mensen, arm of rijk, bij elkaar brengt.

Naast daklozen zijn er nog andere personen die vertellen over de ontroering die dit muziekstuk bij hen teweegbrengt. Dirigent Pieter Jan Leusink vertelt over zijn persoonlijke band met dit muziekstuk; de moeizame relatie met zijn strenggelovige vader ligt ten grondslag aan zijn passie voor de ‘Passie.’
Schrijfster Anna Enquist, die tevens pianiste is, wordt sinds het fatale ongeluk van haar dochter extra geraakt door Bachs muziek.
Een film die laat zien dat muziek allerlei mensen, arm of rijk, bij elkaar brengt.
Info: ds. Jeroen Jeroense, diaconie, ZWO
...