Download als een iCal bestand

Film: La fille inconnue
Locatie: De Ruimte
Datum: 23-10-2024
Tijd: 20:00-21:30
Onderwerp: Film: La fille inconnue
Info: Jeroen Jeroense
Kerkdiensten

Plaats: de Ruimte
Tijd: 19.30-20.00 uur: inloop
20.00-21.45 uur: film
21.45-22.30 uur: nazit

Een goede film weet de kijker te raken, te ontroeren en aan het denken te zetten. Veel films hebben maatschappelijk relevante problemen tot onderwerp. Ook snijden sommige films zaken aan die te maken hebben met het gebied van religie en spiritualiteit.
Deze avond laten we ons verwonderen door de boeiende Waalse film: ‘La fille inconnu’. Een sociaal-realistisch drama over een betrokken jonge huisarts die te laat ontdekt dat er een meisje aan haar deur stond. Het meisje wordt later dood gevonden. Had de arts dat kunnen voorkomen?

Jenny, een betrokken jonge huisarts uit een plaatsje bij Luik, is de dag aan het afronden als de bel gaat. Ze doet niet open. De volgende dag blijkt er een dood meisje te zijn gevonden in de rivier. Het is het meisje dat hulp zocht aan Jenny’s deur. De huisarts kan de gedachte niet van zich afzetten dat zij misschien schuld heeft. Als boetedoening probeert ze de identiteit van het meisje te achterhalen, zodat ze niet anoniem begraven wordt. Sociaal-realistisch drama waarin een stoere jonge vrouw per se een zaak wil rechtzetten. Dat wordt niet door iedereen in dank afgenomen.

Ds. Jeroen Jeroense, Sita Kiestra, Petra Zey, Marius Ouborg