VOOR SCHOLEN

10 Middel

Je eigen geschiedenis ontdekken op een plek in Nederland, die bijna net zo bijzonder is als de piramides van Egypte of de Chinese Muur.
2000 jaar teruggaan in de tijd.
Dat beleef je in Elst!

Voor wie?
Het basisonderwijs en voortgezet onderwijs/MBO.

Hoe?
Interactieve rondleidingen van ongeveer één uur.

Het verhaal en de activiteiten zijn afgestemd op niveau en belevingswereld van de leerlingen.

We vragen ten minste één actief participerende,volwassen begeleider per 7/8 leerlingen.
Voor jongere kinderen (groep 1-6) 1 per 5/6 leerlingen.

De interactieve rondleidingen voor basisscholen worden gegeven in de maanden januari t/m juni en september t/m november.

Tarieven
Voor basisscholen binnen en buiten de gemeente Overbetuwe geldt een vast tarief van € 30,- voor een groep van ca. 25 leerlingen.
Voor groepen in het voortgezet onderwijs en het MBO geldt een vast tarief van € 60,- per groep/klas.
Voor HBO/WO gelden de reguliere toegangsprijzen.

Reserveren
Ruim vooraf reserveren is noodzakelijk. Dit doet u via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 2090 2721 (niet op zondag).
Na een reservering wordt contact met u opgenomen om nadere afspraken te maken.

Voorbereiding en erfgoededucatie:
Als voorbereiding op een museumbezoek kunnen basisschoolleerkrachten gebruik maken van lesmaterialen aansluitend bij de leerlijn “Reizen in de tijd”.

Tijdens een bezoek van een schoolklas sluiten we aan bij kerndoelen voor cultureel erfgoed. Natuurlijk rekening houdend met de leeftijd en vaardigheden van de kinderen.Leerlingen ontwikkelen sociale,culturele en informatievaardigheden. Ze worden gestimuleerd om samen te werken, te communiceren en kritisch te denken. Thema’s die aan bod (kunnen) komen zijn de Romeinse Limes, de verbreiding van het Christendom, de Reformatie en de Tweede Wereldoorlog. Hoogtepunt voor de meeste kinderen is het Meisje van Elst.

Meer informatie over het educatief programma: Dick Peters (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).