VOOR JONG EN OUD

11 MiddelTijdreis: een ontdekkingstocht voor kinderen van 6 tot 12 jaar

Hou je van geschiedenis? Ontdek de geschiedenis in je eigen buurt.
Doe mee aan een interessante tocht door 2000 jaar geschiedenis.

Op een plek in Nederland, die bijna net zo bijzonder is als de Egyptische piramides of de Chinese Muur.

Kom niet alleen, maar neem een volwassene mee (opa, oma, vader, moeder of een andere volwassene).

We gaan onder de vloer van de kerk en bekijken resten van twee Romeinse tempels. Natuurlijk gaan we ook naar het Meisje van Elst. Je hoort onderweg verhalen over Romeinse soldaten en middeleeuwse pelgrims. Verder kun je tempels bouwen, puzzelen, en ontdek je de archeologiebak.

Prijs: €2 per kind, €5 per volwassene

Maximaal 8 kinderen en 8 volwassenen per keer

Een tijdreis duurt 60-90 minuten.
Het programma is niet geschikt voor kinderen jonger dan 6 jaar.

Onderdeel van een kinderfeestje
Het programma kan ook onderdeel zijn van een kinderfeestje, maar het feestelijke gedeelte vier je dan thuis. Je maakt dan met een groepje een uitstapje naar de Grote Kerk. Met de begeleiding ga je voor en na de tijdreis thuis verder met het feestje. Voor een afspraak mail je naar Dick Peters: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wanneer:

Op vastgestelde data in de vakanties.
De eerstvolgende tijdreis is op zondag16 juni om 13.30 en 15 uur
Deze tijdreis maakt onderdeel uit van de Archeologiedagen, lees meer
Voor de tijdreis moet je je aanmelden.  Dat kan tot 2 dagen vantevoren. Maar vol=vol.

Voor meer informatie over de tijdreis en aanmelden: mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

.