Activiteiten in het museum:

Maak een Tijdreis: ontdekkingstocht voor kinderen van 6-12 jaar.
In de vakantie kan je meedoen met de Tijdreis.
Een gezellige en leerzame activiteit voor jong en oud, met een bezoek aan de fundamenten van de Romeinse tempels en het Meisje van Elst.

Lees hier hoe leuk dat is en hoe je kunt aanmelden.

3 Middel

15 en 16 juni Archeologiedagen: Tijdreizen in en rond de kerk van Elst

Na de verwoesting van het kerkgebouw in de 2e wereldoorlog ontdekt men dat de kerk in Elst een unieke en bijzondere plek is.
In 1947 worden er bijzondere archeologische vondsten in en om de kerk gedaan die de geschiedenis tastbaar maken.
Onder de vloer zijn deze opgravingen te bezoeken. Bij de rondleiding maak je op deze plek met alle verhalen een reis door de tijd., van de Romeinen en de middeleeuwen tot de huidige tijd..

Zaterdag 15 juni:

Speciaal voor de archeologiedagen zijn er op zaterdag extra rondleidingen. Hier hoeft u niet voor te reserveren, ter plekke aanmelden is voldoende. Rondleiding € 5,- p.p. Kinderen t/m 12 jaar € 2,- p.p.
Daarnaast hebben we een fototentoonstelling over de opgravingen in de kerk.
In de torenhal zullen archeologen laten zien hoe en waar je moet graven, en om 13 uur zal een archeoloog een verhaal vertellen over recente opgravingen in Elst.

Programma Zaterdag:

10.00                      Kerk open voor publiek
10.00-16.00           Foto tentoonstelling “Opgravingen in en rond de kerk”
10.00-16.00         “Waar moeten we graven?”
                             Twee archeologen van BAAC vertellen aan de hand van vondsten en informatie over hoe ze weten waar ze moeten graven.
10.30                      Rondleiding  2 groepen, max 20 pers.
11.30                      Rondleiding  2 groepen, max 20 pers.
13.00                     Lezing archeoloog
13.30                     Rondleiding 2 groepen, max 20 pers.
15.00                     Rondleiding 2 groepen, max 20 pers.
16.00                     Sluiting

Zondag 16 juni: Vaderdag en Tijdreizen

Omdat het vaderdag en archeologiedag is, zijn we deze dag speciaal geopend voor kinderen met hun vaders.
Maak een tijdreis door de geschiedenis.
We gaan spannende verhalen beleven over Romeinen en Bataven en hun goden. En over mensen in de Middeleeuwen. Samen bekijken we onder de vloer van de kerk Romeinse tempelresten en een middeleeuws graf.  Maar we gaan niet alleen kijken. We gaan bouwen en spelen voor archeoloog.
Bedoeld voor kinderen tussen 6 en 12 jaar – vaders mogen deze dag gratis mee. Er kunnen maximaal acht kinderen en acht volwassenen meedoen per tijdreis.
Mail  voor aanmelding naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We zullen deze dag 2 keer een tijdreis maken. Prijs: €2 per kind. Volwassenen €5 (vaders gratis!) Reserveer op tijd, want vol = vol.

Programma Zondag:
13.30                     Tijdreis 8 kinderen/ 8 volwassenen