Programma Week tegen Eenzaamheid

Programma eenzaamheidWoensdagavond 25 september film: The Old Oak

Inloop: 19.30-20.00 uur
Film: 20.00-21.30 uur

De Syrische vluchtelinge Yara voelt zich aanvankelijk erg eenzaam en gediscrimineerd in haar nieuwe Engelse woonplaats. Uiteindelijk weet ze haar eenzaamheid te overwinnen en contacten te leggen.

Nazit aan de stamtafel.

Donderdag 26 september: Opening van de week tegen eenzaamheid

10.00:
inloop koffie/thee
10.15: welkom ds. Jeroen Jeroense
10.20: info jongeren avond Lisette Brandsma
10.30: Opening door een wethouder
10.45 tot 12.30: Activiteiten: Maak een schilderij, rij een rondje met de taxi en Jeroen, of help mee het kletsbankje te versieren
13.00-14.00: Lunch met ontmoetingen

Vrijdag 27 september stamtafel: Aan de slag met eenzaamheid

10.00-11.30

Stamgast deze morgen aan de stamtafel is jeugdwerker Jolanda Janssen van Forte welzijn en haar dochter Kelly Janssen. Journalist en filosoof Kelly Janssen schreef het boek ‘Áls de storm komt’ waarin ze haar trauma met filosofie verweeft. Je alleen voelen kan ook wanneer je iets meemaakt wat door anderen niet zomaar te begrijpen is, merkte ze op. Als gastspreker van de stamtafel vertelt ze over haar eigen ervaring met eenzaamheid. Jongerenwerker Jolanda Janssen van Forte Welzijn ziet eenzaamheid geregeld onder de jongerendoelgroep.

Vrijdag 27 september: Jongerenavond

Locatie: The Meeting in De Ruimte
19.30 uur-20.00: inloop koffie/thee
20.00-21.30: programma ‘Rouw is Rauw’.

De avond wordt verzorgd door oud-studenten uit de Stichting ‘We zien mekaar’.  Dit is een vriendengroep zoals je wel vaker ziet: elkaar gevonden in de studententijd en nu nog altijd bevriend en betrokken. Maar ze missen twee van hun maten die uit het leven zijn gestapt. Dit had een heel grote impact op de vriendengroep. Ze hebben besloten om het onderwerp depressie en eenzaamheid onder zo veel mogelijk jongeren en ouderen te bespreken. Dit doen ze op een open, respectvolle en eerlijke manier.

Zondag 29 september: Ontbijt en viering ‘Verhalen rondom Eenzaamheid’

8.30-9.30 Ontbijt in De Ruimte
10.00-11.00 Viering in de Grote Kerk

Iedereen is van harte uitgenodigd voor een ontbijt vol ontmoetingen in De Ruimte. Bij mooi weer is de St Maartenshof ook open.
De viering in de kerk start om 10.00 uur. The Houseband en Joshua Namagebe en friends werken mee. Ook zullen in de viering persoonlijke verhalen worden verteld.

Woensdag 2 oktober: Afsluiting Week tegen Eenzaamheid

12.00 uur: Onthulling bankje