Bijzondere vieringen

Belijdenis

Geloven is een levensweg. Wat je gelooft ontwikkelt zich elke dag. Wie belijdenis doet, verbindt zich aan het evangelie en de kerkelijke gemeente.  Dat wil zeggen dat je een bepaalde levensweg kiest, een levensoriëntatie die je een houvast geeft in wat je in het leven ondervindt. Geloof helpt je ook om te kiezen tussen wat goed is om te doen en wat niet goed is om te doen. Als je belijdenis doet, versterk je daarmee je eigen geloof en zeg je ook 'ja' tegen een groep mensen die samen met jou dezelfde weg wil gaan. Met elkaar deel je de levensoriëntatie en je verdiept je erin.

Voordat iemand belijdenis doet, vindt er een serie gesprekken plaats met een predikant en samen met andere leden van de gemeente die (misschien) ook belijdenis willen doen. In die gesprekken kan je ontdekken hoe je zelf in het leven staat. En in de gesprekken kan je ontdekken of de manier waarop onze gemeente het geloof vorm en inhoud geeft, bij jou past.

"Belijdenis doen" vindt plaats in een kerkdienst, meestal op Pinksteren. Je kunt in de dienst vertellen hoe je tot die stap bent gekomen. De gemeenteleden zeggen in die dienst ook 'ja' tegen jou.

Wil je meer weten over belijdenis doen, neem dan contact op met een van de predikanten Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Date

22 februari 2018