Bijzondere vieringen

Avondmaal

Het Heilig Avondmaal of Maaltijd van de Heer is een verwijzing naar "het Laatste Avondmaal" van Jezus en zijn volgelingen. Zo willen we hem gedenken opdat we zijn boodschap van liefde, vergeving en verdraagzaamheid niet vergeten maar doen.
Bij de viering van het Heilig Avondmaal delen we brood en wijn. Ieder neemt een stukje brood en een slokje wijn. Brood en wijn zijn symbolen van het leven en de levenskracht van Jezus Christus. We gedenken dat God aanwezig is in de gewone stoffelijke dingen.
We vieren in onze gemeente het Heilig Avondmaal vijf keer per jaar in een kerkdienst.

Omdat het drinken van wijn voor sommige mensen schadelijk kan zijn, gebruiken wij in de vieringen druivensap. Kinderen zijn bij deze viering natuurlijk ook van harte welkom.

In de agenda kun je zien wanneer de volgende Avondmaalsviering is.

22 februari 2018

Bijzondere vieringen