De Ruimte

stamtafel

De Ruimte, eens een schoolgebouw,  nu een uniek christelijk spiritueel centrum

In De Ruimte vind je:

Een sfeervolle huiskamer.

Een centrale ontmoetingsplek waar je een kopje koffie of thee kunt drinken. Aan de stamtafel is gelegenheid voor een goed gesprek. Maar neem ook gerust plaats op de bank voor een informeel samenzijn. En na afloop van een bijeenkomst kun je hier napraten onder het genot van een drankje.

Een ruime keuken.

Het gebruiken van een maaltijd is een belangrijk aspect in De Ruimte. Vandaar dat er een ruime keuken is ingericht. Regelmatig worden hier maaltijden maar ook hele galadiners bereid. Een uitgelezen gelegenheid om elkaar nader te spreken.

Vier vergaderzalen.

Bezoekers van De Ruimte nemen regelmatig deel aan een keur van activiteiten. De vier vergaderzalen bieden, door hun flexibele wanden, ruimte aan kleine en grotere groepen. Of het nu om een vergadering gaat, een filmavond, een maaltijd of een meditatiebijeenkomst. Eén zaal is zo ingericht dat ook de kleinste kinderen van nul tot vier heerlijk kunnen spelen tijdens de zondagochtend créche.

Stilteruimte.

In deze prachtige serene ruimte kun je even tot jezelf komen. Dit kan tijdens het dagelijks gebed en ook voor een persoonlijk meditatief moment. Ervaar de rust en hoor het water terwijl je uitkijkt op de spirituele tuin met vijver.

Kantoren.

Onze predikanten hebben de beschikking over een kantoor. Niet zakelijk maar geheel naar eigen smaak ingericht. Daarnaast hebben de vaste medewerkers ook de mogelijkheid om op een kantoor te werken.

The Meeting.

Dit is dé plek voor een grote groep jongeren vanaf 12 jaar. Een eigen ruimte voorzien van banken om relaxt te zitten, een bar, een licht- en geluidsinstallatie voor een feestje en speeltafels. In deze ruimtes vinden ook de serieuze gesprekken plaats tijdens de wekelijkse ontmoetingen. Een veilige en vertrouwde plek waar jongeren zichzelf mogen zijn.

Het archief.

De Protestantse Gemeente kent een rijke geschiedenis met vele documenten, zoals belangrijke besluitstukken, tekeningen en foto's. De archiefcommissie conserveert deze stukken om in de toekomst ook nog van deze geschreven geschiedenis gebruik te kunnen maken.

De koster- en tuinruimte.

Deze ruimte wordt voornamelijk gebruikt door de tuincommissie en de kosters. Hier kunnen zij overdekt voorbereidingen treffen en ook hun materialen opslaan. De bloemengroep maakt hier de bloemstukken voor de kerk en De Ruimte.

ruimte 1