Hemels fietsen 2024

Fietsers.jpgDonderdag 9 mei, Hemelvaartsdag, wordt er vanuit het CPO weer een fietstocht georganiseerd door onze mooie omgeving. Iedereen die kan fietsen is van harte welkom en achter- of voorop zittend op de fiets bij ouders of groot- ouders is natuurlijk ook mogelijk. Omstreeks 10.00 uur vertrekken we vanuit ‘De Ruimte’

Bericht studieverlof Jeroen Jeroense-2

(Eerdere berichten bij 'Meditatie')

Rowan Williams

‘Profetisch christendom’

Tijdens mijn studieverlof heb ik me verdiept in het ‘profetisch spreken’ van de kerk. Het zijn in de bijbel altijd de profeten geweest die Israëls koningen opriepen om vanuit recht en gerechtigheid te regeren. Niet afgoden als macht en kapitaal moeten de drijfveer voor het regeren zijn, maar het eerbiedigen van de Eeuwige.

DIACONIECOLLECTE MEI

BelizeBelizeproject

De diaconie wil deze maand aandacht besteden aan een project waarbij de nadruk ligt op de mogelijkheid om Gods schepping in de oorspron-kelijke vorm te beschermen tegen menselijke invloed. Net als vorig jaar vragen we daarom aandacht voor een natuurbeschermingsproject van een mangrovegebied van bijna 400 vierkante kilometer in Belize, waar Burgers’ Zoo zich al 30 jaar voor inzet.